New Activity
Play Matching Pairs

Pertentangan

Penambahan

Perbandingan

Keseluruhan Bahagian

Rentetan

Sinonim

(Kata Ganti)

pengulangan

Alif tinggal di sana. Aina pula tinggal di sini. Mereka berdua merupakan sepasang suami isteri.

Sama seperti Pak Cik Lukas, kita pun harus mendirikan rumah yang besar. Pembinaan rumah Pak Cik Lukas hampir siap. Mengapa kita tidak berbuat begitu secepat yang mungkin?

Saya membeli buku baru. Buku itu terdiri daripada tujuh bab. Setiap bab terdiri daripada beberapa fasal. Setiap fasal tersusun dari beberapa perenggan.

Produk kecantikan yang asli lagi tulen boleh dibeli di cawangan terdekat produk tersebut.

Masalah pencemaran air sungai ini harus diselesaikan oleh pihak bertanggungjawab dan ketua kampung serta penduduk setempat.

Teknik menggunakan Tetingkap sangat mudah! Pertama, kita mesti klik butang minimum dalam bar tajuk tetingkap. Kedua, kita akan klik butang maksimum dalam bar tajuk tetingkap untuk membesarkannya. Kemudian, kita boleh klik butang kembali ke asal (restore) untuk mengembalikan tetingkap kepada saiz sebelumnya.

Pada mulanya banyak juga orang-orang tua di tangkapnya dengan tidak sengaja, tapi orang tua-tua itu di lepaskannya

Bidang pertanian di negara kita telah mengalami perkembangan yang pesat akibat daripada kemajuan teknologi. Tetapi, kebanyakan petani masih lagi menggunakan tukang empat kerat, bergantung sepenuhnya pada cuaca dan menggunakan bantuan perkhidmatan kerbau.