Visum Flora Autóctona - ConíferesOnline version
by Pau Bordas Vives
Explicació
Capçada cònica. Escorça llisa i blanquinosa. Fulles de verd bosc a l’anvers i amb dues bandes blanquinoses al revers. Pinyes erectes. Creix en obagues de l’estatge montà.
Si us fixeu, aquest pi té moltes pinyes a la part alta, ja que a l'estar en clima mediterrani, la seva estratègia de reproducció és acumular les pinyes dalt, per a quan vingui un incendi, activar les llavors i germinar. Per això té moltes pinyes dalt.
Fulles d’un verd negrós. Pinyes clarament asimètriques amb escudets basals prominents. Boscs a l’estatge subalpí.
Pinyes amplament ovoides. Escorça d’un bru rogenc. Garrigues, erms i dunes fixades.
Fulles d’un verd glauc. Arbre de tronc recte i capçada cònica. Escorça rogenca a la part superior. Boscs a l’estatge montà.
Fulles d’un verd intens. Pinyes d’un bru clar, brillants. Boscos a l’estatge montà en contrades de clima continental i substrat carbonatat.
Pinyes grans i rogenques. Escorça gruixuda i fisurada. Fulles de verd intens. Boscs clars i brolles sobre substrats àcids.
Fusta rogenca. Fulles tòxiques, esparses, verd fosc a l’anvers i pàl·lides al revers. Creix en boscs ombrívols, sovint al peu de les roques, en substrats carbonatats.