New Activity
Play Fill in the Blanks Game
Kitaran penyamanan udara bermula daripada ____________________ dimana ianya akan menyedut wap bahan pendingin dari saluran sedutan dan ____________________ menjadi tekanan tinggi dan suhu tinggi , lalu disingkirkan ke pemeluwap melalui saluran nyahcas .

____________________ berfungsi untuk ____________________ haba yang terhasil daripada proses mampatan dan proses sejatan di penyejat . Semasa haba disingkirkan , proses pemeluwapan berlaku iaitu wap bahan pendingin bertukar bentuk menjadi cecair bahan pendingin . Tekanan dan suhu cecair bahan pendingin masih tinggi dan mengalir ke peranti pemeteran / tiub rerambut .

____________________ ____________________ berfungsi untuk merendahkan tekanan dan suhu cecair bahan pendingin . Alat ini juga akan ____________________ kadar aliran cecair bahan pendingin ke penyejat .

____________________ berfungsi untuk ____________________ haba dari ruang yang didinginkan . Semasa penyerapan haba , berlaku proses sejatan iaitu cecair bahan pendingin bertukar bentuk menjadi wap yang bersuhu rendah dan bertekanan rendah . Seterusnya , bahan pendingin mengalir ke pemampat dan kitaran bermula lagi .