New Activity
Play Fill in the Blanks Game
Chiller adalah sebuah mesin ataupun unit penyejukan yang menggunakan ____________________ sebagai medium ____________________
Sistem tertutup merupakan sistem yang berada di ____________________ ____________________ atau di ____________________ ____________________ ____________________
Sistem terbuka merupakan sistem berada ____________________ ____________________ atau ditempat ____________________ ____________________ .
Sistem Air Cooled Chiller menggunakan ____________________ sebagai medium ____________________ haba .
Sistem Water Cooled Chiller menggunakan ____________________ sebagai medium ____________________ haba .
Antara tujuan penyelenggaraan chiller adalah ____________________ ____________________ ____________________ mesin dan ____________________ ____________________
Penyelenggaraan ____________________ chiller adalah dengan ____________________ ____________________ chiller yang dipanggil ____________________ chille r
Gas ____________________ digunakan untuk memeriksa ____________________ dalam sistem chiller dan merupakan antara penyelenggaraan ____________________ chiller
____________________ ____________________ Machine digunakan untuk membersihkan ____________________ yang kotor supaya pengaliran ____________________ dan ____________________ dapat mencapai tahap normal .
Antara punca masalah low pressure suction adalah low ____________________ ____________________ , blocked ____________________ valve dan reduction ____________________ flow .
Antara punca masalah high pressure discharge adalah ____________________ air ____________________ dan high ____________________ return condenser ____________________ .
Pakej Unit ialah sejenis sistem ____________________ ____________________ di mana semua ____________________ utama terkandung dalam satu ____________________ .
Antara kekurangan pakej unit adalah bunyi yang ____________________ , masalah getaran yang ____________________ dan ____________________ tenaga pada tahap ____________________ .
Operasi Air Cooled Chiller ada ____________________ , yang pertama pada bahagian condenser iaitu Udara persekitaran menyerap ____________________ panas ____________________ dan ____________________ ke udara ____________________ dengan bantuan ____________________ manakala operasi kedua pula pada bahagian ____________________ iaitu air ____________________ dalam ____________________ dan dibawa oleh ____________________ kepada ____________________ / FCU bagi ____________________ bilik .
Operasi ____________________ Cooled Chiller ada ____________________ :

Operasi pertama hanya melibatkan komponen ____________________ sistem penyejukan iaitu , ____________________ , pemeluwap , peranti ____________________ dan ____________________ .

Operasi kedua melibatkan sistem ____________________ dan cooling ____________________ . Air ____________________ haba ____________________ condenser dan ____________________ di ____________________ tower .

Operasi kedua melibatkan sistem ____________________ dan ____________________ - ____________________ disejukkan dalam ____________________ dan dibawa oleh ____________________ kepada AHU bagi menyejukkan ____________________ .