New Activity
Play Quiz
1. 
Quins dels següents compositors s'emmarquen en el Classicisme?
A.
Orlando di Lasso, Giovanni Pierluigi de Palestrina i Tomás Luis de Victoria
B.
Antonio Vivaldi, Johann Sebastian Bach i Georg Friedrich Händel
C.
Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart i Ludwig van Beethoven
2. 
L'estil que sorgeix a Europa a mitjan segle XVIII i dura fins a 1830 aproximadament, s'anomena...
A.
Edat mitjana
B.
Renaixement
C.
Barroc
D.
Classicisme
3. 
La distància entre dues notes s'anomena...
A.
consonància
B.
dissonància
C.
interval
D.
acord
4. 
Tres o més notes tocades simultàniament formen...
A.
una consonància
B.
una dissonància
C.
un interval
D.
un acord
5. 
Quina diferència hi ha entre els intervals melòdics i els harmònics?
A.
Els intervals en què les notes sonen successivament (l'una darrere l'altra) s'anomenen melòdics, i els intervals en què les notes sonen simultàniament es diuen intervals harmònics
B.
Els intervals en què les notes sonen successivament (l'una darrere l'altra) s'anomenen harmònics, i els intervals en què les notes sonen simultàniament es diuen intervals melòdics
6. 
Com es classifiquen els intervals segons el nombre de tons i semitons?
A.
en intervals majors, menors i justos
B.
en intervals majors, menors, augmentats i disminuïts
C.
en intervals majors, menors, justos, augmentats i disminuïts
7. 
Quan un intervals és augmentat?
A.
quan té un semitò més que un interval major o just
B.
quan té un semitò més que un interval major o menor
C.
quan té un semitò menys que un interval major o just
D.
quan té un semitò menys que un interval major o menor
8. 
Els intervals on hi ha una menor coincidència d'harmònics entre les notes que els configuren i a més a més es perceben amb tensió són...
A.
consonants
B.
dissonants
C.
consonants i dissonants
9. 
Quins intervals es classifiquen com justos?
A.
els de quarta, quinta i octava
B.
els de segona, tercera, sexta i sèptima
C.
els de segona, tercera, quarta, sexta i sèptima
10. 
Quan un interval és quatríada?
A.
quan està format per dos notes
B.
quan està format per tres notes
C.
quan està format per quatre notes
11. 
Un acord tríada és major si a la fonamental superposem...
A.
una tercera major i una quinta major
B.
una tercera major i una quinta justa
C.
una tercera menor i una quinta justa
12. 
Quan la nota més greu d'un acord és la tercera, obtenim un acord en...
A.
estat fonamental
B.
primera inversió
C.
segona inversió
D.
tercera inversió
13.  []
Quines de les següents característiques es corresponen amb el fragment musical que escoltes? (marca totes les opcions possibles)
A.
és un fragment de música instrumental
B.
és un fragment de música vocal-instrumental
C.
la veu solista és una mezzosoprano
D.
la veu solista és un tenor
E.
la mètrica del fragment és binària
F.
la mètrica del fragment és ternària
14.  []
Quines de les següents característiques es corresponen amb el fragment musical que escoltes? (marca totes les opcions possibles)
A.
és un fragment de música instrumental
B.
és un fragment de música vocal-instrumental
C.
el fragment està interpretat per una orquestra simfònica
D.
el fragment està interpretat per un quartet de corda
E.
les frases són regulars i equilibrades
F.
les frases són irregulars i imprevisibles
15. 
Quina diferència hi ha entre una òpera seria i una òpera buffa?
A.
Mentre que l'òpera seria es basa en llegendes i temes mitològics, l'òpera buffa tracta temes quotidians amb personatges contemporanis i arguments còmics
B.
Mentre que l'òpera buffa es basa en llegendes i temes mitològics, l'òpera seria tracta temes quotidians amb personatges contemporanis i arguments còmics
16. 
Quines de les següents formes musicals pertanyen al gènere de música vocal-instrumental? (marca totes les opcions possibles)
A.
l'òpera seria i l'òpera buffa
B.
la sarsuela i la tonadilla
C.
la sonata, la simfonia i el concert
17. 
Quines de les següents formes musicals pertanyen al gènere de música instrumental?
A.
l'òpera seria i l'òpera buffa
B.
la sarsuela i la tonadilla
C.
la sonata, la simfonia i el concert
18. 
Quins instruments formen el quartet de corda?
A.
un violí, una viola, un violoncel i un contrabaix
B.
dos violins, una viola i un contrabaix
C.
dos violins, una viola i un violoncel
19. 
Quines formes musicals utilitzen com a estructura del primer moviment la forma sonata?
A.
l'òpera seria i l'òpera buffa
B.
la sarsuela i la tonadilla
C.
la sonata, la simfonia i el concert
20. 
La sonata és...
A.
una composició per a un o dos instruments. Es desenvolupa en tres o quatre moviments de diferent tempo, estructura i caràcter. El primer moviment segueix la forma sonata.
B.
una composició per a orquestra en la qual el primer moviment segueix l'esquema de la forma sonata. Està constituïda per tres o quatre moviments que varien tant de tempo com de caràcter.
C.
una composició on un solista o un petit grup de solistes dialoguen entre si. Manté la mateixa estructura que la sonata clàssica en tres moviments: forma sonata en el primer, lied o cançó en el segon, i rondó en el tercer
21. 
La simfonia és...
A.
una composició per a un o dos instruments. Es desenvolupa en tres o quatre moviments de diferent tempo, estructura i caràcter. El primer moviment segueix la forma sonata.
B.
una composició per a orquestra en la qual el primer moviment segueix l'esquema de la forma sonata. Està constituïda per tres o quatre moviments que varien tant de tempo com de caràcter.
C.
una composició on un solista o un petit grup de solistes dialoguen entre si. Manté la mateixa estructura que la sonata clàssica en tres moviments: forma sonata en el primer, lied o cançó en el segon, i rondó en el tercer
22. 
El concert és...
A.
una composició per a un o dos instruments. Es desenvolupa en tres o quatre moviments de diferent tempo, estructura i caràcter. El primer moviment segueix la forma sonata.
B.
una composició per a orquestra en la qual el primer moviment segueix l'esquema de la forma sonata. Està constituïda per tres o quatre moviments que varien tant de tempo com de caràcter.
C.
una composició on un solista o un petit grup de solistes dialoguen entre si. Manté la mateixa estructura que la sonata clàssica en tres moviments: forma sonata en el primer, lied o cançó en el segon, i rondó en el tercer
23. 
Quin dels següents gèneres escènics alterna fragments cantats i parlats?
A.
l'òpera seria
B.
l'òpera buffa
C.
la sarsuela
24. 
Quin dels gèneres musicals escènics que floreixen a Espanya és breu, d'assumpte còmic i incorpora danses populars? (una paraula)
25. 
Quines de les següents característiques musicals són pròpies del període clàssic? (marca totes les opcions possibles)
A.
utilització de melodies senzilles, sense ornamentacions
B.
utilització de melodies llargues i complicades amb molts ornaments
C.
abandó del contrapunt i el baix continu, que se substitueix pel baix d'Alberti
D.
utilització del contrapunt i abandó del baix continu, que se substitueix pel baix d'Alberti
E.
utilització de l'orgue, el clavicèmbal, la viola de gamba, el llaüt i la flauta dolça, que responen millor a les noves exigències expressives
F.
sorgeixen el pianoforte, el clarinet i la trompa, que responen millor a les noves exigències expressives