D'on
ve
el
nom
de
les
notes
musicals
?
El
monjo
italià
____________________
d'Arezzo
(
995
-
1050
)
és
considerat
com
el
pare
de
la
música
occidental
.
Aquest
monjo
benedictí
va
perfeccionar
____________________
musical
fent
servir
el
____________________
,
un
sistema
de
4
línies
marcades
amb
colors
diferents
(
____________________
per
al
fa
i
____________________
per
al
do
)
i
donant
un
so
diferent
a
cada
nota
segons
el
lloc
que
ocupava
al
tetragrama
.
Guido
s'havia
adonat
que
molts
cops
els
monjos
no
podien
recordar
els
cants
perquè
les
partitures
d'aquella
època
no
indicaven
ni
____________________
ni
la
____________________
de
les
notes
,
i
les
melodies
s'havien
d'aprendre
de
____________________
a
base
de
repetir
-
les
.
Com
que
se
n'havien
d'aprendre
moltíssimes
,
les
equivocacions
eren
habituals
.
Guido
també
es
va
adonar
que
els
sons
que
començaven
cada
un
dels
____________________
d'un
himne
a
Sant
Joan
formaven
una
____________________
ascendent
,
i
va
agafar
la
____________________
síl·laba
de
cada
un
per
donar
nom
a
les
notes
:
ut
,
re
,
mi
,
fa
,
sol
,
la
.
De
cop
,
qui
sabia
aquest
sistema
podia
cantar
una
____________________
sense
haver
-
la
sentit
mai
abans
,
només
li
calia
llegir
la
____________________
!
Fixa't
que
el
____________________
es
deia
ut
;
al
segle
XVII
li
van
canviar
el
nom
per
a
què
fos
més
fàcil
de
pronunciar
.
I
el
____________________
no
hi
era
;
no
va
ser
fins
el
segle
XVI
que
s'hi
va
afegir
.