Personatge que representa a l'alumnat en el joc i genera identificació amb el joc.
Comença per
B
Una estratègia per gamificar que suposa l'ús de caixes i candaus, els quals es podran obrir a mesura que es superin els reptes.
Comença per
C
Desafiament constant per escalar posicions i aconseguir quedar primer, tot i que és millor introduir missions i reptes que siguin cooperatius, recompenses que es puguin aconseguir com a grup.
Comença per
D
Substància que genera el cervell quan jugam, i ens desperta la curiositat, la motivació...
Comença per
E
Tipus de motivació que té lloc perquè hi ha una recompensa externa.
Comença per
F
S'utilitza com a informació addicional davant la realització d'un repte i ens indica el resultat obtingut, és a dir, si ho hem fet bé o malament. Es tracta d'un component que és millor oferir-lo de forma instantània. (paraula anglosaxona)
Comença per
G
Aplicar dinàmiques i mecàniques del joc en entorns no lúdics per afavorir la motivació
Comença per
H
Recurs online per generar cartes o targetes.
Comença per
I
Tipus de motivació interna que té lloc simplement per plaer i passar-ho bé.
Comença per
J
Estructura lúdica on el principal objectiu és l'entreteniment.
Comença per
K
Tipus de jugador que gaudeix derrotant als seus companys i superant ràpidament els reptes.
Comença per
L
La seva funció principal és provocar una sensació de progrés al llarg del joc. Una manera comuna de representar-los és la següent: 'Principiant', 'amateur' i 'expert'. Tot i que és preferible utilitzar noms adaptats a la narrativa. (paraula anglosaxona)
Comença per
M
Són aquells elements del joc (punts, avatars, classificació, missions...) que utilitzem per dur a terme una gamificació.
Comença per
N
El món on passarà l'aventura, la porta d’entrada a un univers que tu crees, una història que dissenya el professor per atrapar als alumnes.
Conté
O
Eina online per gamificar els comportaments i l'actitud dels alumnes a través d'avatars, punts...
Comença per
P
Es tracta d'un component dels més comuns i es pot representar a través de XP, or, cors, monedes ... Serveix per premiar el bon rendiment dels jugadors.
Comença per
Q
Component que s'utilitza per xifrar missatges, activitats de geolocalització...
Comença per
R
Un dels poders del joc transferibles a l’aprenentatge és que està sotmès a (______)
Comença per
S
Jugador que gaudeix compartint i interaccionant amb els altres. Senten orgull de les seves amistats, els seus contactes i les seves influències.
Comença per
T
Producte audiovisual que serveix per generar emoció i expectativa abans de començar un projecte gamificat.
Conté
U
En una gamificació o joc, els qui juguen són (______)
Conté
V
La gamificació afavoreix la (______) dels alumnes, el que es tradueix amb un alt grau d’implicació i participació.
Conté
W
Nom de la gamificació heu experimentat, inspirada amb una famosa sèrie de TV.
Comença per
X
Sigles utilitzades per representar els punts d'experiència en un joc
Conté
Y
Recurs online per crear activitats de joc com pasapalabra, crucigramas, sopes de lletres...