New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Componentes de una computadora

Map Quiz

Played 1

About this activity

identifica componentes físicos de una computadora

Created by

Argentina

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Componentes de una computadora
 

Componentes de una computadoraOnline version

identifica componentes físicos de una computadora

by noelia Ojeda
1 Teclado 2 Monitor 3 Mouse 4 Gabinete

Explicación

Es un dispositivo de entrada que utiliza una disposición de teclas, para que actúe como interruptores electrónicos que envían información a la computadora.

Muestra la información del equipo que son generados gracias a una tarjeta de vídeo que se encuentra en el interior del ordenador

El mouse controla dónde pasa el cursor por la pantalla . El cursor cambia de forma dependiendo de su ubicación y lo que se le pide hacer. Para interactuar con los objetos en la pantalla, el cursor se mueve sobre el objeto al mover el mouse y presione o hacer “clic” en un botón del mouse.

El gabinete es la estructura donde van ensamblados y protegidos todos los componentes internos del computador dándoles soporte, para mantener todas las piezas internas de su PC unidas y protegidas

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.