New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Métodos, Técnicas de Enseñanza y Aprendizaje

Map Quiz

Played 8

About this activity

El objetivo es representar de manera visual y estructurada los métodos, técnicas de enseñanza y estrategias de aprendizaje descritos en el documento.

Created by

Panama

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Métodos, Técnicas de Enseñanza y Aprendizaje
 

Métodos, Técnicas de Enseñanza y AprendizajeOnline version

El objetivo es representar de manera visual y estructurada los métodos, técnicas de enseñanza y estrategias de aprendizaje descritos en el documento.

by Joel RAMIREZ
1 Métodos, Técnicas de Enseñanza y Aprendizaje
2 1. Métodos de Enseñanza
3 2. Técnicas de Enseñanza
4 3. Promoción del Aprendizaje Significativo
5 4. Programación Didáctica de las Estrategias
6 5. Análisis de la Actuación Docente
7 6. Procesos de Enseñanza y Aprendizaje

Explicación

Constructivista: Construcción del conocimiento a partir de experiencias previas. Basado en Problemas: Aprendizaje a través de la resolución de problemas reales.

Estudio de Casos. Mapas Conceptuales: Organizar la información. Gamificación: Uso de dinámicas de juego para motivar el aprendizaje.

Durante la lectura: Lectura activa e interacción con el texto. Autorregulación de la comprensión. Subrayado e identificación de ideas clave.

Selección de estrategias adecuadas para el aprendizaje. Definición de formas de evaluación.

Adaptación a las necesidades de los estudiantes. Uso de estrategias como herramientas de evaluación.

Relación con el currículo. Aplicación de estrategias en situaciones instruccionales.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.