Icon New game New game

L'hoplita grec

Map Quiz

(12)
Assenyala correctament la panòplia de l'hoplita grec. Presta atenció a les explicacions que he afegit per saber més del tema.

Download the paper version to play

Recommended age: 12 years old
52 times made

Created by

Spain

Top 10 results

  1. 1
    00:24
    time
    100
    score
  2. 2
    00:28
    time
    100
    score
  3. 3
    00:31
    time
    100
    score
  4. 4
    00:34
    time
    100
    score
  5. 5
    JORDI GRAU CALLARISA
    JORDI GRAU CALLARISA
    00:35
    time
    100
    score
  6. 6
    00:36
    time
    100
    score
  7. 7
    00:42
    time
    100
    score
  8. 8
    00:44
    time
    100
    score
  9. 9
    00:48
    time
    100
    score
  10. 10
    00:40
    time
    94
    score
Do you want to stay in the Top 10 of this game? to identify yourself.
Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

  1. time
    score
  1. time
    score
time
score
time
score
 
game-icon

L'hoplita grecOnline version

Assenyala correctament la panòplia de l'hoplita grec. Presta atenció a les explicacions que he afegit per saber més del tema.

by Víctor Jiménez Gallego
1 Escut
2 Llança
3 Elm
4 Gamberes
5 Cuirassa
6 Espasa curta
7 Emblema de la polis
8 Cresta

Explicació

L’escut del hoplita grec s’anomenava aspís (en grec antic: ἀσπίς) o també, més modernament, hoplon, tot i que aquest darrer nom és una mica imprecís (hoplon vol dir “arma” en general, però ha esdevingut sinònim d’escut en context hoplític).

La llança del hoplita grec s’anomenava doru (en grec antic: δόρυ).Llargària: entre 2 i 3 metres (aproximadament), tot i que podia variar segons l'època i l’exèrcit. Material: el mànec solia ser de fusta de freixe, una fusta resistent però flexible. Punta: tenia una punta metàl·lica (normalment de ferro o bronze) en un extrem, utilitzada per atacar.

L’elm (en grec antic: kranos - κράνος) era el casc que portaven els hoplites grecs per protegir el cap durant el combat. N’existiren diversos tipus, segons el període i la regió. El més emblemàtic és el corinti.

Les gambes (en grec antic, knêmides - κνημῖδες) eren les proteccions per a les cames que duien els hoplites grecs, especialment per cobrir les tíbies. Estaven fetes principalment de bronze, tot i que també n'hi havia versions de cuir reforçat.

La cuirassa dels hoplites grecs era l’element principal de la seva armadura toràcica, destinada a protegir el pit, l’esquena i part de l’abdomen. Hi havia diversos tipus de cuirasses segons el període i la classe social del soldat. Feta de bronze i modelada amb la forma del tors masculí (músculs, abdominals, etc.). Molt cara, solia ser portada per aristòcrates o oficials.

L’espasa curta utilitzada pels hoplites grecs es coneix amb el nom de xífos (en grec antic, ξίφος). Arma secundària. S'utilitzava en combat cos a cos, especialment quan la llança es trencava o era inútil per la curta distància

A l'escut dels hoplites grecs (anomenat aspís o hoplon), sovint hi havia pintat un emblema o símbol distintiu, que podia tenir diversos significats. Aquest emblema no es deia d’una manera específica única, però es pot anomenar en general símbol heràldic o dispositiu emblemàtic. Amb el temps, sobretot durant les guerres del segle V aC, algunes polis van començar a uniformitzar els emblemes.

Anomenat lòfos en grec. Aquest element era una cresta feta generalment de plomes de cavall o altres materials, i es col·locava al damunt del casc corinti o altres tipus de cascos hoplites. El lòfos podia tenir diferents formes i orientacions (de davant cap enrere o de costat a costat), i sovint servia per intimidar l'enemic, identificar el rang del portador o diferenciar unitats militars

educaplay suscripción