New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Map Quiz
Map Quiz

CICLO CARDIACO

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

CICLO CARDIACO

Map Quiz

Played 62

About this activity

Ubica correctamente los puntos según lo observado en las imágenes

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
CICLO CARDIACO
 

CICLO CARDIACOOnline version

Ubica correctamente los puntos según lo observado en las imágenes

by VERÓNICA RICHARDSON HERNÁNDEZ
1 Diástole ventricular 2 Sístole ventricular- Eyección 3 Sístole ventricular- Contracción isovolumétrica 4 Sístole auricular 5 Relajación isovolumétrica 6 CICLO CARDIACO

Explicación

En este punto del ciclo cardiaco, auriculas y ventrículos se encuentran relajados. Las válvulas auriculoventriculares se encuentran abiertas lo que permite que la sangre fluya pasivamente de auriculas a ventrículos (Aproximadamente un 80% del volumen total), es decir, la sangre va de un sitio de mayor presión a uno de menor presión.

Los ventrículos se encuentran llenos de sangre, las válvulas auriculoventriculares se encuentran cerradas y gracias al sistema de conducción, principalmente al haz de His y fibras de purkinje, la sangre abre las válvulas pulmonar y aórtica para dirigirse a la circulación correspondiente.

Los ventrículos realizan una contracción isovolumétrica para cerrar las válvulas auriculoventriculares e impedir que la sangre retorne a las aurículas. Este cierre provoca el primer ruido cardiaco (S1). Las válvulas pulmonar y aórtica también se encuentran cerradas aumentando la presión interna del ventrículo.

Las auriculas se contraen gracias a la despolarización del nodo sinoauricular para expulsar el resto de la sangre a los ventrículos (aproximadamente el 30% restante). Las válvulas auriculoventriculares permanecen abiertas para permitir el flujo sanguíneo.

Las válvulas pulmonar y aórtica se cierran para evitar el retorno de la sangre expulsada por el ventrículo. El cierre de estas provoca el segundo ruido (S2). Las auriculas y ventriculos se relajan. Marca el término de un latido.

Es la secuencia de eventos desde el inicio de un latido hasta el siguiente.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.