New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Text sobre la música al cinema

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Text sobre la música al cinema

Fill in the Blanks

Played 0

About this activity

Trobaràs un text sobre el cinema per completar

Created by

Spain

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Text sobre la música al cinema
 

Fill in the Blanks

Text sobre la música al cinemaOnline version

Trobaràs un text sobre el cinema per completar

by Joan Carles Gómez
1

musical XX soroll piano sonores llibertat trontollar Beethoven 1946 no apaivagar veient River banda so Briel Chaplin diegètica compositors mut professionalització

El cinema mut :
La música en el cinema ja existia bastant abans de l'aparició del en el món del cel·luloide . Ja en el cinema la idea d'acompanyar amb música les pel·lícules havia estat posada en pràctica . És per això que en les sales de cinema de principis de segle hi ha havia un , un gramòfon o fins i tot una petita o orquestra . No obstant això , és important remarcar que , almenys en un primer moment , la idea d'acompanyar amb música les pel·lícules no anava dirigida a reforçar l'acció cinematogràfica sinó a , dins del que era possible , el que feien les bobines de les cintes .
Més endavant , però , sí que sorgeix la idea d'escollir la música en funció del que s'està . Així , comença a utilitzar - se música de grans clàssics coneguts pel públic , com Mendelssohn , o Chopin , i tot i que encara no ho podem anomenar banda sonora , és un primer pas molt important .


Primeres bandes sonores :
L'any 1914 , el que abans havia estat purament anecdòtic va començar a agafar força , ja que van ser quatre les pel·lícules creades amb un fons específic . La més emblemàtica de les quatre fou Cabiria que va comptar amb la participació del músic compositor J . K . , considerat un dels primers professionals de bandes .
A partir d'aquests moments es comencen a generalitzar les composicions d'aquesta mena , fins al punt que cada estudi tingués els seus propis .
Cap a finals dels anys vint , va arribar el cinema sonor , molt revolucionari aleshores . Així doncs , tot i que va haver - hi opositors com Charles , podem dir que amb el so comença una etapa nova en el cinema .

Cinema sonor :
Durant els anys trenta la música va patir alguns canvis i va passar d'un acompanyament constant a una utilització més selectiva per remarcar certs moments de la pel·lícula . Una característica fonamental dels trenta és que va haver - hi una en la música del cinema amb Erich Korngold i Max Steiner com a màxims exponents .
La música acostumava a posar - se tan sols en aquells trossos en els que quedava justificada per la presència d'un gramòfon , d'una orquestra o d'una ràdio ( ja especificats en el guió ) .
Aquest tipus de música creada per il·lustrar una imatge cinematogràfica en la que existeix una font visible d'emissió de sons ( un tocadiscos , una orquestra de ball , un clarinetista ? ) se la coneix amb el nom de Música . Per contra , no és gaire difícil preveure l'existència d'una música no diegètica , la composició de la qual està subordinada a la presència d'alguna font sonora en la pantalla . En aquest segon tipus , doncs , el compositor té la d'escollir els instrumentistes que vulgui .

Aparició de la televisió :
La televisió havia començat la seva era comercial l'any , any durant el qual existien 11 . 000 receptors en funcionament . Tants aparells de televisió van fer que les taquilles baixessin en picat , i per això l'any 1948 la indústria cinematogràfica va començar a prendre mesures contra aquella amenaça i va establir un bloqueig de lloguers de pel·lícules a la televisió amb l'esperança d'aconseguir la seva asfixia . Tot i així , la gran guerra contra la televisió no va ser lliurada fins l'any 1952 .

I va ser durant la dècada dels cinquanta que el món de les bandes sonores , juntament amb Hollywood , va començar a . Els estudis volien melodies i temes fàcils de vendre per intentar remuntar la davallada d'espectadors que havia sofert ; temes que moltes vegades no tenien res a veure amb les imatges . Un exemple és Moon de Johnny Mercer i Henry Mancini per a Esmorzar amb diamants ( 1961 ) .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.