New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Yo limpio mi escuela

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Yo limpio mi escuela

Crossword Puzzle

Played 0

About this activity

Actividad con valor del 10% de calificación
Oprime cada número y con letras mayúsculas escribe la respuesta para completar el crucigrama.

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Yo limpio mi escuela
 

Crossword Puzzle

Yo limpio mi escuelaOnline version

Actividad con valor del 10% de calificación Oprime cada número y con letras mayúsculas escribe la respuesta para completar el crucigrama.

by CARMEN TERAN
1

Es la acción o el efecto de ordenar o disponer por clases.

2

Es la introducción de contaminantes a un medio natural que provocan en este un cambio adverso.

3

Proceso por el cual se puede transmitir información

4

Alteración grave de la salud

5

Es un grupo o conjunto de individuos, seres humanos, o de animales (o de cualquier otro tipo de vida) que comparten elementos en común, tales como un idioma, costumbres, valores, tareas, visión del mundo, edad, ubicación geográfica (un barrio por ejemplo), estatus social y roles.

6

Es un proceso cuyo objetivo es convertir materiales (deshechos) en nuevos productos.

7

Son aquellos que dependen de un profesor

8

Establecimiento dedicado a la enseñanza.

9

Es todo el material y producto no deseado considerado como desecho y que se necesita eliminar porque carece de valor económico.

10

Estrategia para el manejo de residuos que buscan ser más sustentables con el medio ambiente y específicamente dar prioridad a la reducción en el volumen de residuos generados.

4
1
2
7
5
9
8
10
6
3