New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Diagrama de secuencia

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Diagrama de secuencia

Crossword Puzzle

Played 1

About this activity

Estos muestran la mecánica de la interacción de todos estos objetos con la base en tiempo.

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Diagrama de secuencia
 

Crossword Puzzle

Diagrama de secuenciaOnline version

Estos muestran la mecánica de la interacción de todos estos objetos con la base en tiempo.

by Angie Rodriguez Alza
1

Los objetos pueden ser eliminados temporalmente usando una flecha etiquetada (simple)

2

Son cuadros que representan el tiempo que un objeto necesita para realizar una tarea.

3

Es un mensaje enviado desde un objeto que no va ha esperar una respuesta del receptor para continuar con su tarea

4

Es un mensaje que tiene que esperar una respuesta del receptor para continuar su tarea

5

Es aquel mensaje que no obtiene ninguna respuesta de su receptor y no cumple con ningún tiempo e invalida la tarea

6

Es aquel mensaje que da un tiempo de pausa a la comunicación entre emisor y receptor

7

Es una repeticion en un diagrama de secuencia yes representado a traves de un rectangulo y la condicion para abandonar este loop, se coloca en la parte inferior [salir]

8

Son o se dibujan de forma vertical y ademas se diferencian por ser punteadas, estas indican la presencia del objeto durante el periodo de tiempo que este ejecuta una tarea

9

Este objeto es conocido como la clase _Rol de la clase.Describe la manera en que un objeto se va comportando con el texto. No se listan con los atributos del objeto.

10

Son flechas que representan comunicaciones entre objetos.

4
9
5
2
10
7
1
3
6
8
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.