New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

TECNOLOGÍA

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
TECNOLOGÍA
 

Crossword Puzzle

TECNOLOGÍA Online version

Los medios y tecnologías en la educación escolar.

by Dimas Atz M.
1

capacidad de búsqueda y análisis de información.

2

Capacidad para expresarse y comunicarse a través de cualquier forma de tecnología.

3

desarrollo de actitudes y valores éticos sobre la información.

4

Son las habilidades instrumentales de uso de harware y software

5

Conjunto de medios, objetos y artefactos que son elaborados específicamente para facilitar el desarrollo de procesos educativos en los centros escolares y aulas.

6

Año en que Lorenzo identifica tres modalidades básicas de organización de los medios en el centro escolar: los talleres y rincones; los departamentos de actividades complementarias y extraescolares, y los centros de recursos.

7

Sitio web dedicado a ofrecer recursos variados a los docentes y las escuelas.

8

Personaje que suggiere utilizar el texto como instrumento eje de la enseñanza y que significa prescindir del currículum oficial y considerar como lo "enseñable" lo impreso en las páginas del texto.

9

siglas de la Ley orgánica de educación.

10

siglo de la aparición de la escolarización en masa de la población infantil y juvenil.

11

Siglas de la Didáctica innovación y multimedia

2
10
7
4
1
5
9
8
11
6
1
9
9
6
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.