New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Aparato digestivo

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Aparato digestivo

Fill in the Blanks

Played 110

About this activity

Completa los espacios en blanco.

Created by

Dominican Republic

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Aparato digestivo
 

Fill in the Blanks

Aparato digestivoOnline version

Completa los espacios en blanco.

by Nercido Martinez
1

grueso estómago esófago hígado delgado digestivo

Sistema es el conjunto de órganos encargados del proceso de la digestión , es decir , la transformación de los alimentos para que puedan ser absorbidos y utilizados por las células del organismo .

El es un conducto o músculo membranoso que se extiende desde la faringe hasta el estómago . De los incisivos al cardias ( porción donde el esófago se continúa con el estómago ) hay unos 40 cm .

El es un órgano en el que se acumula comida .

El es la mayor víscera del cuerpo . Pesa 1500 gramos . Consta de cuatro lóbulos , derecho , izquierdo , cuadrado y caudado ; los cuales a su vez se dividen en segmentos .

El intestino se inicia a partir de la válvula ileocecal en un fondo de saco denominado ciego de donde sale el apéndice vermiforme y termina en el recto .

El intestino comienza en el duodeno ( tras el píloro ) y termina en la válvula ileocecal , por la que se une a la primera parte del intestino grueso .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.