New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Competencias digitales y educación

Crossword Puzzle

Played 1

About this activity

Análisis de las competencias digitales en el contexto actual.

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Competencias digitales y educación
 

Crossword Puzzle

Competencias digitales y educaciónOnline version

Análisis de las competencias digitales en el contexto actual.

by Edith Cid Garcia
1

Instrumentos de gran utilidad que permite la movilización de actitudes, conocimientos y procesos; por medio de los cuales los doscentes adquieren habilidades para facilitar la transferencia de conocimientos y generar innovación.

2

Procesos cognitivos que permiten la adquisición de ciertas capacidades para el empleo de las TICs y el manejo de la información.

3

Tecnologías de la Información y las Comunicaciones.

4

Las competencias digitales deben ser entendidas bajo este tipo de visión, ya que abarca saberes y capacidades de carácter tecnológico.

5

Son aquellos individuos a los cuales van dirigidas dichas competencias.

6

Se desarrollan a partir de poner en práctica las competencias digitales.

7

Son los mayores beneficiarios de dicha implementación, ya que su proceso de aprendizaje será más dinámico y especializado.

8

Es uno de los parámetros (a) que está relacionado con la formación constante del docente.

9

Es uno de los parámetros (b) que está relacionado con la capacidad biológica del docente.

10

Es la solicitud excesiva de estas nuevas herramientas para favorecer el proceso de enseñanza-aprendizaje.

8
4
6
7
2
5
3
10
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.