New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Y EL PAÍS ES...

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Y EL PAÍS ES...

Crossword Puzzle

Played 1

About this activity

con las palabras proporcionadas en la actividad, se podrá reconocer el país

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Y EL PAÍS ES...
 

Crossword Puzzle

Y EL PAÍS ES...Online version

con las palabras proporcionadas en la actividad, se podrá reconocer el país

by Maria Fernanda Beltran Hernandez
1

poeta, escritor, ensayista y diplomático, Premio Nobel de Literatura. una de las celebres frases de este escritor es "La libertad no necesita alas, lo que necesita es echar raíces"

2

Pintora y poetisa feminista. Mujer de las flores en la cabeza, los bordados coloridos y la ceja prominente.

3

Insecto comestible del Orden Orthoptera. serie de televisión, parodia de los programas de superhéroes

4

Contiente que ocupa gran parte del hemisferio occidental del planeta. Los principales océanos que lo rodean son el Ártico, el Atlántico y el Pacífico.

5

Celebración que se da en los días 1 y 2 de noviembre, aunque en algunos lugares comienza desde el 31 de octubre. Y se le rinde culto a los _______

6

Bebida alcohólica, elaborada a partir de la fermentación y destilado del agave

7

Color de la franja media de la bandera

8

Variedad de pimiento pequeño y muy picante que se usa como condimento.

9

Tortilla a base de maíz

2
6
4
3
5
9
7
1
8
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.