New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

desarrollo psicológico

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
desarrollo psicológico
 

Crossword Puzzle

desarrollo psicológicoOnline version

contesta lentamente

by BIJEY GONZALEZ
1

Desde la concepción al nacimiento

2

Del nacimiento hasta los 2 años

1
2
1

De los 20 a los 40 años

2

De los 40 a los 65 años

3

De los 65 años en adelante

4

Consiste en observar y registrar el comportamiento.

5

Proporciona información acerca de los efectos de las variables o factores ambientales en la conducta de las personas.

6

selecciona a un grupo de personas y se les realiza una serie de preguntas

7

permiten que los resultados de un individuo sean comparados con los de otras personas.

8

La información obtenida se ha de utilizar con cuidado si se pretenden hacer generalizaciones

9

Permite reconstruir el pasado de los participantes mediante entrevistas (registro oral del individuo, anotaciones personales)

10

Las técnicas de imagen estructural, como la tomografía cerebral y la resonancia magnética

11

estudios permite examinar si existe relación entre dos variables o factores y describir su intensidad.

12

procedimiento controlado en el cual el investigador manipula la variable

13

investigaciones en las que se examina en un mismo momento temporal a un grupo de individuos de las diferentes edades que interesen

14

combinación de los diseños longitudinales y los transversales, y los psicólogos del desarrollo los utilizan para tratar de solventar sus limitaciones.

6
4
10
12
14
7
2
9
13
3
5
8
11
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.