New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Completa las Partes de las Plantas

Fill in the Blanks

Played 2

About this activity

Un juego para aprender y repasar las partes fundamentales de las plantas.

Created by

Peru

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Completa las Partes de las Plantas
 

Fill in the Blanks

Completa las Partes de las PlantasOnline version

Un juego para aprender y repasar las partes fundamentales de las plantas.

by Elver Leiva Vasquez
1

partes hojas frutos fotosíntesis tallo flores nutrientes reproductiva raíces absorber sostiene plantas

LAS PARTES DE LAS PLANTAS

Las son organismos vivos que tienen diferentes , cada una con funciones específicas . Las principales partes de una planta son : las , el , las , las y los .

Las raíces son la parte de la planta que se encuentra bajo tierra . Su función principal es agua y del suelo , además de anclar la planta al terreno .

El tallo es la parte que la planta y conecta las raíces con las hojas . A través del tallo , se transportan agua y nutrientes desde las raíces hasta las hojas y flores .

Las hojas son las encargadas de realizar la , un proceso vital donde la planta convierte la luz solar en energía .

Las flores son la parte de la planta , donde se producen las semillas . Finalmente , los frutos son el resultado de la fecundación de las flores y contienen las semillas , asegurando la reproducción de la planta .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.