New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

El proceso digestivo

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

El proceso digestivo

Fill in the Blanks

Played 11

About this activity

Completa con las palabras los huequitos que faltan sobre el proceso digestivo

Created by

Spain
This game is a version of

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
El proceso digestivo
 

Fill in the Blanks

El proceso digestivoOnline version

Completa con las palabras los huequitos que faltan sobre el proceso digestivo

by Sara Meneses
1

Gracias al proceso digestivo el organismo extrae de los los necesarios para la actividad celular .
* La es la entrada de los alimentos en el tubo digestivo .

* En la boca se produce la , que reduce los alimentos a porciones muy pequeñas , y la , que comienza la digestión química de los , formándose el alimenticio .

* La es es un acto reflejo que traslada el bolo alimenticio desde la boca hasta el atravesando todo el . Esto ocurre gracias a unos movimientos involuntarios llamados .

2

* En el , debido a la acción de los jugos y a los movimientos de sus paredes , comienza la digestión de las formándose una masa espesa llamada que pasa al intestino .

* En el intestino delgado se incorporan los jugos e que transforman los glúcidos en glucosa y las proteínas en aminoácidos y , junto a la que produce el hígado , degradan las grasas en ácidos grasos y glicerina . Estos pasan de las de las paredes del intestino delgado a la sangre en un proceso llamado .

* En el intestino se produce la absorción del y minerales y los residuos o fecales son expulsados al exterior .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.