New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Teorías sobre el origen de la vida

Froggy Jumps

Played 2

About this activity

Los estudiantes pondrán a prueba sus conocimientos sobre las principales teorías científicas del origen de la vida, a través de una serie de preguntas tipo test con opciones múltiples. Esta actividad busca reforzar la comprensión de los procesos que podrían haber dado origen a la vida en la Tierra, fomentar el pensamiento crítico y promover el análisis de evidencias científicas.

Created by

Ecuador

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Teorías sobre el origen de la vida
 

Froggy Jumps

Teorías sobre el origen de la vidaOnline version

Los estudiantes pondrán a prueba sus conocimientos sobre las principales teorías científicas del origen de la vida, a través de una serie de preguntas tipo test con opciones múltiples. Esta actividad busca reforzar la comprensión de los procesos que podrían haber dado origen a la vida en la Tierra, fomentar el pensamiento crítico y promover el análisis de evidencias científicas.

by MADELAYNE ELIZABETH AGUIRRE CHONILLO
1

¿Cómo se puede definir la biología según su origen etimológico?

2

¿Qué idea predominaba sobre el origen de los seres vivos durante la Edad Media hasta el siglo XVI?

3

¿Qué tipo de organismos se creía que surgían por generación espontánea?

4

¿Qué teoría refutó Louis Pasteur con uno de sus experimentos?

5

¿Qué creencia persistía en el siglo XVIII sobre los microorganismos?

6

¿Qué propusieron Oparin y Haldane en 1924?

7

¿Qué características debieron tener las primeras formas de vida para considerarse celulares?

8

¿Cuál fue el objetivo principal del experimento de Stanley Miller en 1953?

9

¿Qué se puede afirmar con certeza sobre el origen de la vida?

10

¿Qué compuesto usó Joan Oró en su experimento?

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.