New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

La Célula: La Unidad de Vida

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

La Célula: La Unidad de Vida

Fill in the Blanks

Played 2

About this activity

Aprende sobre la célula en este juego interactivo.

Created by

Ecuador

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
La Célula: La Unidad de Vida
 

Fill in the Blanks

La Célula: La Unidad de VidaOnline version

Aprende sobre la célula en este juego interactivo.

by Alexandra Jakeline
1

forma lámina celdillas microscopio Hooke unidad cerca de celular básica ordenada vida corcho célula continuamente primitivo Robert teoría

Podemos decir sin temor a equivocarnos que las células son la de , pero para llegar a esta conclusión hubo que desarrollar una que tardó 200 años en completarse y ser aceptada por toda la comunidad científica .
La primera persona en utilizar la palabra célula fue , quien observó a través de un una de en la que observó una serie de celdillas
que se repetían y de . A estas fue a lo que Hooke denominó .

2

vida procariotas base células organismos eucariota

La célula , por tanto , es la de la , pero , igual que encontramos diversidad de , también existe diversidad de . Principalmente diferenciamos dos
tipos de células : y

3

tamaño núcleo posee no bacterias pequeño un orgánulos nuclear verdadero envoltura de tener

Procariota quiere decir pro = ? antes ? y carión = ? núcleo ? .
A la célula procariota podemos definir como una célula que un , ya que carecen de que delimite la zona donde se encuentra el material genético .
Además de la ausencia de envoltura nuclear , la célula procariota se caracteriza por , entre 1 y 5 ? m ; por no poseer y por ser el tipo de célula presente en .

4

posee hereditario núcleo vivos aves variable bacterias mayor un nuclear envoltura

Eucariota quiere decir eu = ? verdadero ? y carión = ? núcleo ?
La Célula Eucariota es aquella célula que real definido por una y en cuyo interior se encuentra el material .
Su tamaño es , pero siempre al de las células procariotas y puede ir desde 10 ? m hasta varios centímetros como los huevos de algunas . Dan origen a todos los seres que no son .

5

animal algas vegetal hongos protozoos

Existen diversos tipos de célula eucariota como las que conforman a los ,
las o los , las células eucariotas más representativas son la célula y la célula .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.