New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Partes de la Embarcacion

Froggy Jumps

Played 75

About this activity

Conteste las preguntas

Created by

Peru

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Partes de la Embarcacion
 

Froggy Jumps

Partes de la EmbarcacionOnline version

Conteste las preguntas

by Angela Rosado Miranda
1

¿Cuál es la parte de la embarcación que se encuentra en el extremo de proa y sirve para cortar el agua?

2

Se conoce como la parte posterior de la embarcación que, en los barcos de motor, alberga las hélices y el timón. ¿Cómo se llama esta sección?

3

La estructura principal de la embarcación, que le da forma y flotabilidad, se conoce como:

4

¿Cuál es el nombre de la viga o plancha principal que recorre la parte central inferior del casco de la embarcación, desde la proa hasta la popa?

5

En una embarcación, ¿qué se entiende por "cubierta"?

6

La "obra viva" de una embarcación es la parte del casco que se encuentra:

7

El "mamparo" es un componente de la estructura de la embarcación que tiene la función de:

8

¿Cuál es la función principal del "timón" en una embarcación?

9

El término "babor" se refiere al lado de la embarcación que se encuentra:

10

La "línea de flotación" es la marca que indica la división entre la obra viva y la obra muerta. ¿Qué factor afecta la posición de esta línea?

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.