New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Transporte de membrana

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Transporte de membrana

Fill in the Blanks

Played 9

About this activity

Completa el siguiente texto con las palabras que se presentan en la lista

Created by

Peru

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Transporte de membrana
 

Fill in the Blanks

Transporte de membranaOnline version

Completa el siguiente texto con las palabras que se presentan en la lista

by Graciela Ramirez B
1

El transporte de materiales a través de la membrana celular puede realizarse de varias maneras . Un ejemplo de transporte es el , donde las moléculas se desplazan en contra de su gradiente de concentración , lo que requiere energía en forma de ATP . En cambio , cuando las moléculas se mueven a favor de su gradiente , ocurre el , un tipo de transporte que no necesita energía .

En cuanto al movimiento de sustancias hacia dentro de la célula , tenemos procesos como la y la , que son diferentes tipos de mediante el cual la célula ingiere materiales . La es el proceso de ingesta de partículas sólidas grandes , como una bacteria , mientras que la se refiere a la ingesta de líquidos . Además , existe un proceso más específico conocido como , donde las moléculas específicas son capturadas mediante proteínas de la membrana llamadas .

Por otro lado , el proceso inverso a la endocitosis , que implica la expulsión de materiales desde el interior de la célula hacia el exterior , se denomina . Finalmente , el movimiento de agua a través de una membrana semipermeable , desde una región de menor concentración de solutos
a una de mayor concentración de solutos , se llama .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.