New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Conicas: 10 conceptos

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Conicas: 10 conceptos

Crossword Puzzle

Played 1

About this activity

Crucigrama de cónicas

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Conicas: 10 conceptos
 

Crossword Puzzle

Conicas: 10 conceptosOnline version

Crucigrama de cónicas

by Rull Onnt
1

Es el lugar geométrico de todos los puntos que están a una distancia fija de un punto central. Es el caso más simple de una elipse.

2

Es el lugar geométrico de todos los puntos para los cuales la suma de sus distancias a dos puntos fijos (los focos) es una constante. Es un círculo "aplastado".

3

Es el lugar geométrico de todos los puntos que están a la misma distancia de un punto fijo (el foco) y de una recta fija (la directriz).

4

Es el lugar geométrico de todos los puntos para los cuales la diferencia de sus distancias a dos puntos fijos (los focos) es una constante.

5

Los dos puntos fijos esenciales para su definición.

6

La recta fija.

7

El punto de la curva más cercano al foco y a la directriz.

8

El punto fijo del que equidistan todos los demás.

9

La distancia fija del centro a cualquier punto de la circunferencia.

10

El segmento más largo que pasa por los focos.

2
4
1
9
3
7
10
6
5
8
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.