New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Desafío: Biocatalizadores

Yes or No

Played 3

About this activity

Quiz sobre Biocatalizadores y Enzimas

Created by

Dominican Republic

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Desafío: Biocatalizadores
 

Desafío: BiocatalizadoresOnline version

Quiz sobre Biocatalizadores y Enzimas

by Yeiry Núñez
1

La velocidad máxima (Vmax) de una reacción enzimática se alcanza cuando la enzima está completamente saturada de sustrato.

2

Un grupo prostético es un cofactor inorgánico (ión metálico) unido temporalmente a la enzima.

3

La actividad enzimática depende del pH y de la temperatura.

4

Un aumento en la concentración de sustrato siempre incrementará linealmente la velocidad de la reacción enzimática.

5

Un aumento de pH por encima del óptimo de una enzima puede provocar cambios en la ionización de los grupos R del sitio activo, alterando su actividad.

6

Las coenzimas son moléculas orgánicas, generalmente derivadas de vitaminas, que se unen temporalmente a la enzima.

7

Las enzimas son catalizadores biológicos que se consumen durante la reacción que aceleran.

8

El modelo de llave y cerradura explica mejor la adaptabilidad de la enzima al sustrato que el modelo de ajuste inducido.

9

La holoenzima está compuesta únicamente por la parte proteica, conocida como apoenzima.

10

La temperatura óptima de una enzima es el punto donde se produce su desnaturalización irreversible.

11

La constante de Michaelis (Km) es una medida de la afinidad de una enzima por su sustrato: un valor de Km alto indica mayor afinidad.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.