New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Capítulo 10 de Sabino: Verdadero o Falso

Yes or No

Played 22

About this activity

Juego rápido de verdad

Created by

Argentina

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Capítulo 10 de Sabino: Verdadero o Falso
 

Capítulo 10 de Sabino: Verdadero o FalsoOnline version

Juego rápido de verdad

by Ivan
1

La observación científica, según Sabino, requiere siempre la participación activa del investigador dentro del grupo estudiado.

2

Para Sabino, la observación es una técnica que puede ser utilizada tanto en estudios descriptivos como en estudios exploratorios.

3

La observación participativa elimina totalmente los sesgos del investigador.

4

Sabino señala que las técnicas de observación deben estar respaldadas por un sistema de registro claro y organizado.

5

La observación no estructurada permite mayor flexibilidad que la observación estructurada.

6

Según Sabino, un riesgo frecuente de la observación participativa es que el investigador termine influyendo en la conducta de los sujetos.

7

En la observación estructurada, los criterios de registro se definen antes de iniciar el trabajo de campo.

8

Para Sabino, la observación es independiente del marco teórico del investigador.

9

El sociograma es presentado por Sabino como una técnica que permite representar gráficamente relaciones dentro de un grupo.

10

La presencia del investigador en una observación participativa puede generar reactividad en el grupo observado.

11

La observación es una técnica poco útil en estudios sobre comportamiento humano, según Sabino.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.