New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Evaluación Primer Trimestre

Yes or No

Played 1

About this activity

Lea detenidamente cada pregunta analice y responda

Created by

Ecuador

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Evaluación Primer Trimestre
 

Evaluación Primer TrimestreOnline version

Lea detenidamente cada pregunta analice y responda

by CINTHIA YESENIA MARTINEZ PORTILLA
1

¿Los Patricios eran hombres libres, propietarios de tierras y ocupaban los cargos más altos del gobierno.?

2

¿Las personas esclavizadas no tenían la condición de persona, sino de objeto, y su destino era únicamente el trabajo?

3

¿Los extranjeros en Atenas no eran ciudadanos, pero sí podían trabajar en el comercio y pagar impuestos a la polis.?

4

¿Los ilotas no eran personas esclavizadas y no pertenecían al Estado?

5

¿Tanto en Atenas como en Esparta, las mujeres no podían participar en la política, pues eran consideradas no ciudadanas.?

6

¿En Atenas, solo los hombres que poseían grandes fortunas podían ser ciudadanos; los pobres no tenían ese derecho?

7

¿ Los Plebeyos constituían el pueblo, compuesto por pequeños comerciantes y artesanos, y adquirieron lentamente la igualdad civil y política.?

8

¿La palabra "ciudadanía" viene del término latino civitas, que significa ciudad-estado y su origen se remonta a la antigua Grecia?

9

¿Los Periecos tenían derechos y no se dedicaban a la artesanía y el comercio ?

10

¿Esparta se enfocaba en la formación de guerreros, por eso la educación militar era obligatoria tanto para hombres como para mujeres.?

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.