New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Leyendas del Ecuador: crucigrama
 

Crossword Puzzle

Leyendas del Ecuador: crucigramaOnline version

Descifra términos de mitos y personajes ecuatorianos.

by Abigail Benavides
1

Constructor indígena que, atrasado en la construcción del Convento de San Francisco, pactó con el diablo para que terminara las obras a cambio de su alma, pero el diablo no pudo completar la última piedra.

2

Un cura que volaba por las noches por Quito con su capa, escapando de sus obligaciones y de sus feligreses, hasta que un día su capa se quedó enganchada en una torre.

3

Espíritu femenino que vaga llorando por pérdidas y tragedias.

4

Entidad femenina vestida con velo que oculta su rostro en relatos populares.

5

leyenda de una joven que muere por un toro.

6

nombre de la leyenda que trata sobre un estudiante que muere en el cementerio por miedo al atorarse su capa

7

n mozo quiteño que, por celos, asesinó al amante de su esposa, apareciendo luego como un espectro con una mano negra que atormenta a los celosos y traicioneros.

8

Relata cómo un gallo de bronce de la Catedral atacó a un hombre.

8
7
3
4
2
1
5
6
1
0
2
8
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.