New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Activo, pasivo y capital (Contabilidad básica)

Crossword Puzzle

Played 3

About this activity

Interpretar de manera gráfica la estructura financiera de la entidad, a través de representaciones imágenes, gráficas, para el abordaje de la elaboración de la estructura contable de una empresa.

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Activo, pasivo y capital (Contabilidad básica)
 

Crossword Puzzle

Activo, pasivo y capital (Contabilidad básica)Online version

Interpretar de manera gráfica la estructura financiera de la entidad, a través de representaciones imágenes, gráficas, para el abordaje de la elaboración de la estructura contable de una empresa.

by SILVIO PEREZ LOPEZ
1

Son el total de recursos de los que dispone una empresa para llevar a cabo sus operaciones

2

Son todos los bienes y derechos transitorios o convertibles en dinero dentro de 12 meses

3

Son los bienes que la empresa suele conservar por mas de un año, estos activos son más difíciles de convertir en dinero

4

Este compuesto por los gastos que se han pagado por anticipado. Es decir que se pagó por algún bien o servicio que aun no se ha utilizado

5

La suma de las deudas y obligaciones que ha contraído la empresa

6

Representa todas las deudas y obligaciones contraídas o corto plazo

7

Comprende todas las deudas a largo plazo

8

Todos los cobros que se han realizado de manera anticipada sobre los bienes o servicios que aun no hemos prestado

9

Es el patrimonio de los accionistas de una empresa

10

es uno de los mas importantes estados financieros de las empresas

7
10
1
8
6
5
3
9
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.