New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Elementos del círculo

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Elementos del círculo
 

Crossword Puzzle

Elementos del círculoOnline version

Conceptos clave del círculo en una ronda

by Gely Martinez
1

Es el segmento de línea que va desde el centro hasta cualquier punto de la circunferencia.

2

Es el segmento de línea que une dos puntos de la circunferencia y pasa por el centro del círculo. Es el doble de largo que el radio y parte por mitad al círculo.

3

Es el punto que se encuentra exactamente en medio del círculo. Desde este punto se pueden trazar líneas hacia cualquier parte de la circunferencia.

4

Es la línea curva cerrada que forma el borde del círculo. Marca el límite entre el interior y el exterior.

5

Es una parte o porción de la circunferencia, es decir, un pedazo de la línea curva que forma el borde del círculo.

6

Es una parte del círculo que está limitada por dos radios y un arco, y tiene forma parecida a una rebanada de pizza o pastel.

7

Es el segmento de línea que une dos puntos de la circunferencia, pero no necesariamente pasa por el centro.

8

Es toda la superficie o espacio interior que está dentro de la circunferencia.

7
4
5
6
8
2
3
1
Are you sure you want to leave the page?

If you leave, you will lose the game in progress.