New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Complete con homófonos de h

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Complete con homófonos de h

Fill in the Blanks

Played 22

About this activity

Debe completar los espacios con las palabras correctas

Created by

Costa Rica

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Complete con homófonos de h
 

Fill in the Blanks

Complete con homófonos de hOnline version

Debe completar los espacios con las palabras correctas

by Matilde Fonseca Argüello
1

onda hola reusar rehusar honda hasta deshechos desechos asta haya izo ola echo hecho hizo halla

Santiago vivía cerca del mar ; una mañana cuando salió de su casa ; les dijo a los vecinos , mientras miraba una que se formaba en la playa .
Él llevaba el trabajo que había a la escuela . Cuando vio una botella vacía en la arena , pensó : " Si la botella al mar , contaminaré el agua " , así que decidió recogerla .
Luego caminó el puerto , donde vio una y pensó : ¿ Qué pasaría si una bandera pirata en ese mástil ? A pesar de que estaba temeroso , siempre la travesura .

Al llegar al puerto , pensó : " Ojalá un barco que me lleve a pasear " ; en eso apareció el capitán de un velero que lo invitó a un corto viaje . En el viaje , Santiago le preguntó al capitan si él más peces cuando se alejan de la orilla .

Mientras más se alejaban del puerto , el mar hacía una fuerte en el agua debido a la fuerza del viento , y el niño escuchaba la voz del capitán del barco , quien le indicaba que debía refugiarse dentro de la cabina .

Al regresar del paseo , Santiago vio mucha basura en la playa . El capitán le indicó que lo mejor era los objetos que todavía sirven , y que la gente se debe a botar basura al mar .

Santiago también encontró varios pedazos de una malla vieja completamente por el agua y el sol . Comprendió que , si todos cuidaban el mar y evitaban crear , las olas seguirían limpias y llenas de vida .





Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.