New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Evalúa tus conocimientos

Yes or No

Played 0

About this activity

La presente evaluación tiene como propósito valorar la comprensión de los contenidos expuestos sobre la integración de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en la educación, tanto en el contexto colombiano como en el ámbito internacional y de la educación superior.

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Evalúa tus conocimientos
 

Evalúa tus conocimientosOnline version

La presente evaluación tiene como propósito valorar la comprensión de los contenidos expuestos sobre la integración de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en la educación, tanto en el contexto colombiano como en el ámbito internacional y de la educación superior.

by JHON MARIO FLOREZ CRUZ
1

¿Se explicó que las TIC buscan mejorar la calidad educativa?

2

¿Se mencionó que Computadores para Educar busca reducir la brecha digital?

3

¿Se dejó claro que “Computadores para Educar” no solo entrega equipos sino que también forma docentes?

4

¿Se explicó que la política “Tecnologías para Aprender” orienta el uso de TIC en todo el sistema educativo?

5

¿Se mencionó que las políticas TIC en Colombia buscan fortalecer competencias digitales?

6

¿Se mencionó que el Plan Ceibal promueve la inclusión digital a nivel nacional?

7

¿Se identificaron los principales retos de las TIC (conectividad, formación docente, acceso)?

8

¿Se explicó que las TIC ayudan a ampliar la cobertura en educación superior?

9

¿Se comprendió que no basta con tener tecnología, sino que es necesario usarla pedagógicamente?

10

¿Se entendió que las TIC pueden apoyar la innovación educativa?

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.