New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Elio. Una historia cinematográfica

Fill in the Blanks

Played 0

About this activity

Texto con palabras clave

Created by

Spain

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Elio. Una historia cinematográfica
 

Fill in the Blanks

Elio. Una historia cinematográficaOnline version

Texto con palabras clave

by Lidia Muñoz
1

La aventura que vivió , el protagonista de nuestra historia , le enseñó que la se encuentra en sitios muy diferentes : sobre un , o en la llena de que hay entre dos personas cuando . También en un golpe de al y en el interior de los , especialmente los . En los últimos años de ese excepcional siglo apareció el , que tendrá una gran importancia en este libro que tenéis en vuestras manos . De hecho , Elio presenció la primera de cine que hubo en . Pero por extraño que parezca , para comenzar a contaros esta historia no debemos empezar hablando de proyectores , pantallas y salas a oscuras . Antes debemos hablar de y dos violines . Los ojos son los ojos de Elio . Dos ojos grandes , de un color marrón tan intenso que casi se confunde con el negro de la pupila .

2

orfanato no tres plantas dedicadas a dormitorios infantiles , sino una gran sala atestada de .
Cada litera tenía niveles , tres colchones de . Prio - rini había llenado de tal forma la sala que las literas estaban unas a otras , sin espacio entre ellas . Solo se podía subir las literas por lado más cercano a la ( así que para llegar a las demás camas había que a todos ) .

3

En un extremo del , sobre el comedor , estaban habitaciones de . Elio tuvo que aprender a con cuidado por las tejas , para no . Pero también para que no le viera el Mendrugo .
El palomar tenía su vez otro pequeño tejado , coronado por una veleta , una puntiaguda sobre la que había un gallo de hierro . Ese era el punto más del orfanato .
La luz del irritaba los ojos de Elio . Por eso , para él , el mejor momento para contemplar el paisaje era el . A veces se sentaba junto al palomar a la puesta de , que para sus ojos era una bola de luz que desaparecía tras el .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.