New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Metodologías de Aprendizaje

Froggy Jumps

Played 0

About this activity

CUESTIONARIO DE EVALUACIÓN: METODOLOGÍAS DE APRENDIZAJE

Created by

Ecuador

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Metodologías de Aprendizaje
 

Froggy Jumps

Metodologías de AprendizajeOnline version

CUESTIONARIO DE EVALUACIÓN: METODOLOGÍAS DE APRENDIZAJE

by EDUARDO JAVIER VIVANCO CASTILLO
1

¿Cómo se define el conjunto de estrategias, procedimientos y acciones planificadas por el docente para posibilitar el aprendizaje?

2

¿De qué depende la idoneidad de una metodología de aprendizaje?

3

¿Cuál es la característica principal del rol del alumno en las metodologías pasivas o tradicionales?

4

En la técnica de la "Conferencia o exposición", ¿cuál es el límite de tiempo recomendado para la exposición de teorías?

5

¿Cómo cambia la función del docente al implementar metodologías activas o innovadoras?

6

¿Qué técnica se define como la discusión de un tema por un grupo de expertos ante un auditorio con la ayuda de un moderador?

7

¿Cuál es el propósito principal de la técnica de "Gamificación o ludificación" en el contexto educativo?

8

¿Qué técnica consiste en la exposición de un tema (individual o grupal) con diferentes enfoques o puntos de vista, y sirve para transmitir información a grupos numerosos en poco tiempo?

9

Al aplicar la técnica de "Estudio de casos", ¿cuál es una de las funciones principales que deben asumir los alumnos?

10

¿Cuál es la definición exacta que otorga el documento a la técnica "Lluvia de ideas"?

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.