New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Identidad en la adolescencia

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Identidad en la adolescencia

Fill in the Blanks

Played 0

About this activity

Qué es la identidad y su construcción

Created by

Argentina

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Identidad en la adolescencia
 

Fill in the Blanks

Identidad en la adolescenciaOnline version

Qué es la identidad y su construcción

by Mariana Ayala Leoz
1

La identidad es el conjunto al conjunto de características , experiencias , valores , creencias , gustos , intereses y formas de pensar que hacen que cada persona sea y de los demás . No es fija , sino por el contrario , es . Se construye a lo largo de toda la , puede cambiar y transformarse con el a partir de nuevas experiencias y aprendizajes .

2

La tiene una dimensión personal y una dimensión social . La dimensión está relacionada con aquello que nos hace diferentes de los demás : nuestra personalidad , nuestras experiencias y nuestros proyectos . La dimensión se vincula con los grupos a los que pertenecemos : familia , amigos , la escuela , el club o una comunidad cultural determinada .

3

Desde que somos pequeños , las relaciones con nuestra , nuestros , la y la sociedad influyen en la forma en que nos vemos a nosotros mismos y en cómo actuamos frente a los demás . Durante la , la construcción de la cobra una importancia especial . En esta etapa es común preguntarse qué nos , cuáles son nuestros , qué queremos hacer en el y cómo queremos que los demás nos reconozcan . También es un momento en el que buscamos mayor y comenzamos a tomar decisiones propias .

4

La construcción de la se encuentra estrechamente relacionada con la manera en que las personas perciben y valoran las . En la vida cotidiana suelen aparecer , y situaciones de que pueden afectar la convivencia y generar . Por ello , resulta fundamental reconocer y respetar la como una característica propia de toda sociedad y comprender que cada persona construye su identidad de manera y .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.