New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Fill in the Blanks: Semiología de cabeza

Fill in the Blanks

Played 0

About this activity

Semiología craneal

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Fill in the Blanks: Semiología de cabeza
 

Fill in the Blanks

Fill in the Blanks: Semiología de cabezaOnline version

Semiología craneal

by SOPHIA ROSARIO ARELLANO ORDAZ
1

En la semiología de cabeza , la atención se centra en la presentación clínica de los síntomas y señales . La es el hallazgo más frecuente y puede acompañarse de náuseas , fotofobia o aura . Al explorar , se evalúan , fuerza muscular y coordinación . La localización de las alteraciones ayuda a distinguir de otras causas estructurales . También se examina la respuesta ante estímulos visuales , el tacto facial y la sensibilidad dolorosa en regiones específicas de la cabeza .

2

En la semiología de la cabeza , la evaluación del pelo se centra en la distribución , cantidad y calidad del , así como en el estado del . Se busca signos de : parches , adelgazamiento difuso o . La observación incluye la resistencia del cabello a la y la presencia de . También se valoran la adherencia de las escamas , la coloración y la textura del pelo , así como signos de , o .

3

En la semiología de la cabeza , se evalúan seis regiones clave : _____ , _____ , _____ , _____ , _____ y _____ , para detectar signos de inflamación , asimetrías , dolor o pérdida de función . En el se revisa la piel y posibles lesiones ; en la se observa la simetría y el movimiento ; en la se examinan la respiración y la congestión ; en la se valoran la movilidad y la integridad de mucosas ; en los se evalúan la visión y las pupilas ; en los se verifica audición y equilibrio .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.