New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

funciones

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
funciones
 

Crossword Puzzle

funcionesOnline version

teniendo en cuenta el tema tratado de funciones repasemos los siguientes conceptos.

by Elizabeth Garces
1

una de las formas por la cual se puede representar una función: fórmula mediante la cual se indican, en general, las operaciones que se deben realizar con cada uno de los elementos del dominio para obtener la respectiva imagen.

2

forma de representar una función se caracteriza por ser una tabla con dos filas. En la fila superior se escriben los elementos del dominio de la función y en la fila inferior, sus respectivas imágenes.

3

aquella variable cuyo valor depende del valor numérico que adopta la variable independiente en la función

4

conjunto de valores posibles para la variable y

5

Es una relación entre dos variables

6

una función se puede representar en el diagrama cartesiano. En la representación se debe tener en cuenta que, en el eje horizontal se ubica el dominio y en el eje vertical el codominio.

7

conjunto de valores que toma la variable X para los que la función está definida

8

valores del codominio que son imágenes de X.

5
4
3
6
2
1
8
7
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.