New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Unscramble Letters
Unscramble Letters

FRUTAS CÍTRICAS

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

FRUTAS CÍTRICAS

Unscramble Letters

Played 35

About this activity

Los cítricos pertenecen a un grupo de frutos denominados citrus. Hay diferentes tipos de árboles citrus y tienen una gran posibilidad de hibridación, lo que da lugar a un amplio abanico de variedades de cítricos.

Estos son los tipos de cítricos más habituales.

La cidra: Es parecido al limonero, sus frutos son más grandes y agrios. Tienen poco jugo y son muy aromáticos.
Limón: Tiene un aroma fresco e intenso, y contiene aproximadamente un 5% de ácido cítrico.
Lima: Es el más ácido de todos los cítricos. Se parece al limón, pero es más verde. Tiene un 8% de ácido cítrico
Mandarinas: Son más pequeñas y chatas, muy aromáticas y más dulces.
Naranjas: Son las ¾ partes de la producción de cítricos.
Toronja: Es grande y muy jugosa y necesita un clima muy cálido.
El pomelo: Es un hibrido entre la naranja dulce y la toronja, y su sabor es más amargo.
La clementina: Es un cruce entre la mandarina y la naranja amarga. Tiene la forma de la mandarina y el dulzor de la naranja.

Created by

Ecuador

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.