New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

renovables y no renovables

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

renovables y no renovables

Crossword Puzzle

Played 2

About this activity

Conoce los diferentes tipos de energía: renovable y no renovable. Energía solar, energía eólica, energía hidráulica, energía mareomotriz, petróleo, gas natural y carbón. Apoya a nuestro planeta

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
renovables y no renovables
 

Crossword Puzzle

renovables y no renovablesOnline version

Conoce los diferentes tipos de energía: renovable y no renovable. Energía solar, energía eólica, energía hidráulica, energía mareomotriz, petróleo, gas natural y carbón. Apoya a nuestro planeta

by lina marcela paipa socha
1

es la producida por el movimiento de las masas de agua provocado por las subidas y bajadas de las mareas ,olas que se originan en la superficie del mar por la acción del viento.

2

La energia de la biomasa es la que se obtiene de los compuestos orgánicos mediante procesos naturalez.

3

es aqullella energia que puede obtenerse mediante el aprovechamiento del calor del interior de la tierra.

4

Es la energía almacenada en el núcleo de los átomos, que se desprende en la desintegración de dichos núcleos. Una central nuclear es un tipo de central eléctrica en la que, en lugar de combustibles fósiles, se emplea uranio-235, un isótopo del elemento uranio que se fisiona en núcleos de átomos más pequeños y libera una gran cantidad de energía (según la ecuación E = mc2 de Einstein), la cual se emplea para calentar agua que, convertida en vapor, acciona unas turbinas unidas a un generador que produce la electricidad.

5

Tiene un origen similar al del petróleo y suele estar formando una capa o bolsa sobre los yacimientos de petróleo. Está compuesto, fundamentalmente, por metano (CH4).

6

la energía eólica es la encargada de la energía producida por el viento.

7

Es el producto de la descomposición de los restos de organismos vivos microscópicos que vivieron hace millones de años en mares, lagos y desembocaduras de ríos

8

Es una sustancia ligera, de color negro, que procede de la fosilización de restos orgánicos vegetales. Existen 4 tipos: antracita, hulla, lignito y turba

2
4
3
1
6
7
8
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.