New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

Figuras literarias II

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Figuras literarias II

Crossword Puzzle

Played 11

About this activity

Figuras literarias II para la clase de ATL II

Created by

Spain

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Figuras literarias II
 

Crossword Puzzle

Figuras literarias IIOnline version

Figuras literarias II para la clase de ATL II

by Carlos Alberto García Piñero
1

Figura literaria, en que se cuida la dicción y da elegancia al texto, usando la semejanza, en la conclusión de cada verso en poesía o cada frase en prosa, con nombres utilizados en casos iguales, o verbos conjugados en el mismo tiempo y persona.Por sus ojos, María, Por sus brazos, Alicia, Por sus besos, Lucía, Y por toda ella, Felicia."

2

Figura retórica que consiste en el uso repetido de diferentes formas gramaticales de una misma palabra en una sola frase. "la poliptoton ‘¡Oh niñas, niño amor, niños antojos!’ pertenece a unos versos de Lope de Vega"

3

Figura retórica que consiste en interrumpir brevemente el discurso para invocar con vehemencia a seres reales o imaginarios"Olas gigantes que os rompéis bramando... ¡Llevadme con vosotras!"

4

Referencia a una persona o cosa sin nombrarla directamente. "Era del año la estación florida"

5

Figura retórica que consiste en la omisión de una o más palabras en una cláusula que, aunque sea necesario para la correcta construcción gramatical, se sobreentiende por el contexto"A los árboles altos los lleva el viento, y a los enamorados el pensamiento"

6

Elemento percibido por los sentidos que sugiere algo diferente al de su significado usual. "Por el cielo va la luna con un niño de la mano" F.G. Lorca

7

8

8
2
4
5
6
7
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.