New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Nomadismo, Herramientas

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Nomadismo, Herramientas

Fill in the Blanks

Played 1

About this activity

En siguiente texto los estudiantes podrán utilizar los conocimientos aprendidos sobre el nomadismo y herramientas. La actividad consiste en completar las palabras que le falta al texto, para que sea comprendido de forma clara por los estudiantes

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
 
game-icon

Fill in the Blanks

Nomadismo, Herramientas Online version

En siguiente texto los estudiantes podrán utilizar los conocimientos aprendidos sobre el nomadismo y herramientas. La actividad consiste en completar las palabras que le falta al texto, para que sea comprendido de forma clara por los estudiantes

by DIANA CRISTINA MESA MARTÍNEZ
1

animales vivir alimentarse lugares animales lugares cazar personas vivienda cazaban personas vivir piedras herramientas

Durante un largo período de tiempo , las se dedicaron a cazar y a recolectar frutos y semillas para , estas primeras personas dependían totalmente de lo que hubiera en el lugar .
Los grupos de no se quedaban a en el mismo lugar todo el tiempo . Por el contrario , cambiaban de con mucha frecuencia porque tenían que seguir a las manadas de que . Escogían para vivir durante una temporada . Debían ser por los que pasaran las manadas de animales que migraban durante el año . También debían quedar cerca del agua y ser una región en la que hubiera abundantes frutos , semillas y raíces . Así mismo , necesitaban donde hubiera a la mano para hacer las para .