New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Seguridad social

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Seguridad social

Fill in the Blanks

Played 11

About this activity

Unidad 4_ Semana 8
Las prestaciones económicas de pensión por sobrevivientes

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Seguridad social
 

Fill in the Blanks

Seguridad social Online version

Unidad 4_ Semana 8 Las prestaciones económicas de pensión por sobrevivientes

by POLITÉCNICO GRANCOLOMBIANO EDUCACIÓN VIRTUAL
1

descontado muera enero afiliado salario reajustan derecho sobrevivientes accidente pensión ahorros

1 . Si por consecuencia de un laboral o de una enfermedad laboral muere el afiliado o si un pensionado muere por riesgos laborales se tiene a la de sobrevivientes .
2 . En el artículo 47 de la Ley 100 de 1993 se definen las personas que tienen derecho a la pensión de sobrevivientes .
3 . La pensión de que se paga mensual corresponderá por muerte del afiliado al sistema general de riesgos laborales al 75% del ingreso base de liquidación y si es por muerte de un pensionado al 100% de la pensión que recibía como pensionado .
4 . Si la persona pensionada estaba disfrutando de una pensión especial incrementada por depender de terceras personas ese 15% será del valor de la pensión de sobrevivientes .
5 . El porcentaje en que se ajustan las pensiones se define a partir de la variación del índice de precios al consumidor en de cada año certificado por el DANE .
6 . Las pensiones que sean iguales al valor del mínimo legal vigente se de acuerdo con el decreto de incremento del salario mínimo que expida el Gobierno Nacional , cuando el incremento resulte superior a la de la variación del IPC .
7 . Cuando un al sistema de riesgos laborales se invalide o como consecuencia de una enfermedad laboral además de la pensión de invalidez o de sobrevivientes tiene derecho a la devolución de saldos .
8 . Los saldos a los que se tiene derecho de devolución son los de la totalidad de los si se encuentra afiliado al de ahorro individual con solidaridad , si se encuentra afiliado al de prima media la prestación sustitutiva definida en el artículo 37 de la ley 100 .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.