New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Reproducción seres vivos

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
Download the game as a Scorm, HTML, or PDF file.
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Reproducción seres vivos

Fill in the Blanks

(4)
Los seres vivos se deben reproducir de los contrario las especies se extinguirían y con ella, la vida.

Download the paper version to play

Recommended age: 8 years old
40 times made

Created by

Colombia

Top 10 results

  1. 1
    03:04
    time
    100
    score
  2. 2
    04:30
    time
    100
    score
  3. 3
    05:43
    time
    100
    score
  4. 4
    09:05
    time
    100
    score
  5. 5
    00:46
    time
    3
    score
  6. 6
    00:41
    time
    0
    score
Do you want to stay in the Top 10 of this game? to identify yourself.
Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

  1. time
    score
  1. time
    score
time
score
time
score
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
 
game-icon

Fill in the Blanks

Reproducción seres vivosOnline version

Los seres vivos se deben reproducir de los contrario las especies se extinguirían y con ella, la vida.

by Excirnis Jiménez Quintero
1

resultado maduro genética genético idéntica nacimiento especie bipartición organismos similares unicelulares mitad supervivencia organismos intercambio creación reproducirse joven vivos reproductivas nuevo ambiente progenitor genética proceso variedad ciclo

¿ Qué es la reproducción de los seres vivos ?
Se conoce como reproducción a una de las etapas del vital de los seres , junto al , crecimiento y la muerte . Se trata de un biológico mediante el cuál los vivos crean nuevos organismo , más o menos a ellos mismos , perpetuando así la y garantizando su en el tiempo .
Tipos de reproducción
Reproducción asexual . Esta es la forma de reproducción más primitiva , típica de los . En ella un individuo que , ha alcanzado las condiciones idóneas y se encuentra en un medio propicio para , inicia algún tipo de , fisión o replicación que arroja como un individuo , , pero cuya información es a de su .
Reproducción Sexual . mucho más compleja desde un punto de vista , este modo de reproducción permite el genético y una alta tasa de ya que consiste en la de células , o gametos , cada uno de los cuales posee la de la carga completa de un progenitor maduro dos de estos gametos deben encontrarse y unirse ( fecundación ) para dar así origen a un individuo nuevo .