New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

El cuerpo en el discurso

Video Quiz

Played 5

About this activity

OVI creado para el curso Competencias Comunicativas de la UNAD

Created by

Colombia

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
El cuerpo en el discurso
 

El cuerpo en el discursoOnline version

OVI creado para el curso Competencias Comunicativas de la UNAD

by Bryan Alejandro Cardozo Quevedo
QR
1

¿Qué tipo de actos no verbales con las manos está usando Nathalia?

2

¿Qué aspecto de la comunicación es el que marca el ritmo en el discurso de Nathalia?

3

Podríamos decir que en este caso Nathalia estaría haciendo uso de una mirada…

4

Según la proxémica ¿Cuál es la mejor distancia para dirigir un discurso?

5

La sonrisa con que Nathalia termina su discurso se puede denominar como:

Explicación

Los ilustradores son aquellos gestos que van unidos a la comunicación verbal y su función consiste en reforzar el significado de la información que estamos expresando verbalmente.

Es a través de elementos de la paralingüística como el tono, el volumen y los silencios en su voz que Nathalia logra comunicar de forma efectiva y reflexiva sus ideas.

Mirada laboral: se da en ambientes de trabajo. En ellas, debemos procurar que nuestra mirada no caiga por debajo del nivel de los ojos de nuestro interlocutor.

Distancia pública: (más de 360 cm). Es la que se emplea para los discursos o conferencias y reuniones, ya que confiere prestigio y autoridad. Se puede observar en la distancia que hay entre el presidente y los accionistas en las juntas generales de los bancos y grandes empresas

Sonrisa sencilla de alta intensidad: se emplean para saludar a personas desconocidas. Transmiten confianza.

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.