New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Etimologías Unidad II Ochoterena

Fill in the Blanks

Played 0

About this activity

La Unidad II. Esquema de la palabra pertenece al programa de Etimologías grecolatinas del Español de la Escuela Nacional Preparatoria.

Created by

Mexico

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Etimologías Unidad II Ochoterena
 

Fill in the Blanks

Etimologías Unidad II OchoterenaOnline version

La Unidad II. Esquema de la palabra pertenece al programa de Etimologías grecolatinas del Español de la Escuela Nacional Preparatoria.

by Estela Reyes
1

familia derivadas palabras raíz semántico lexema simples prefijo campo sufijo de compuestas

La estructura de una palabra se conforma de dos partes : la basé léxica , conocida también como o , y el morfema , que puede ser gramatical o afijo . El morfema gramatical da información de género y número que complementa la información de la raíz . Los afijos son de dos tipos : el , que se coloca antes de la raíz o lexema , y el , que se pone después de la raíz , estos morfemas suelen matizar , modificar o enriquecer el significado de la base léxica .
A partir de la estructura de una palabra , el español clasifica los vocablos en : a ) palabras , que son las palabras primitivas o de las cuales se pueden formar nuevas palabras ; b ) palabras , que son las que están formadas por una raíz y un sufijo ; c ) palabras , que son las que están formadas por la unión de dos raíces o por una raíz más un prefijo .
Por último , lo anterior permite que se agrupen las palabras en dos conjuntos , primero , en que están compuestas por vocablos que tienen la misma base léxica o raíz pero diferente sufijo , ejemplo : mar , marea , maremoto , marítimo , marino , marisco , etc . ; segundo , , compuesto por un conjunto de palabras que tienen relación en cuanto a su significado y no su estructura , ejemplo : banca , escritorio , pizarrón , gis , patio , salón , son vocablos que en conjunto permiten saber que se habla de la escuela y no tienen coincidencia en su raíz .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.