New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

La vida en el siglo XIX

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

La vida en el siglo XIX

Fill in the Blanks

(2)
Played 5

About this activity


En esta actividad se va a trabajar la vida en el siglo XIX. Para ello tenéis que poner las palabras correctas en los huecos blancos.

Created by

Spain

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
La vida en el siglo XIX
 

Fill in the Blanks

La vida en el siglo XIXOnline version

En esta actividad se va a trabajar la vida en el siglo XIX. Para ello tenéis que poner las palabras correctas en los huecos blancos.

by Ana Victoria Rico Zumaquero
1

poco eléctrica sociales protestas barriadas campo pobreza leyes regular analfabetismo malas preocuparon débil fracaso económicas limitó lujosas obreros retraso infantil lentas transformaciones Gobiernos burguesía insalubres

A lo largo del siglo xix se produjeron y en Europa que fueron más en España . Aquí , el comercio creció , los transportes de vapor llegaron con y la industrialización fue . El crecimiento se a zonas como el País Vasco y Cataluña , y a grandes ciudades como Madrid .

La mayor parte de la población permaneció en el en condiciones de . También los de las ciudades vivían en . Por el contrario , en las urbes se levantaron ensanches para la , con amplias calles , luz y casas .

Las condiciones de vida y el de la mayor parte de la población a algunos . Estos intentaron hacer para el trabajo y obligar a la escolarización . El de estas iniciativas provocó de los obreros .

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.