New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Crossword Puzzle
Crossword Puzzle

conceptos electronicos

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
conceptos electronicos
 

Crossword Puzzle

conceptos electronicosOnline version

A través de este crucigrama al usarlo aprenderás algunos conceptos de electrónica.

by yuli cardona
1

Es la oposición que ejercen los materiales al paso de la corriente eléctrica.

2

Cantidad de energía que consume una instalación eléctrica en la unidad de tiempo. Se representa con la letra P.

3

Es aquella en la que su sentido de movimiento varía con el tiempo y sus calores o magnitudes no permanecen constantes.

4

: Se define como la potencia consumida por una instalación eléctrica en un determinado tiempo. Se representa con la letra E.

5

Es la fuerza capaz de producir un flujo de electrones.

6

Su polaridad no cambia en el tiempo.

7

Es aquella en la que su polaridad cambia con el tiempo y cuya magnitud es variable.

8

Resistencia total = suma de las resistencias. La corriente es la misma en todo el circuito. En cada resistencia se produce una caída de tensión. El voltaje aplicado es igual a las caídas de tensión en cada resistencia.

2
7
4
8
5
3
1
Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.