New game
Download
Get Academic Plan
Share game
Fill in the Blanks
Fill in the Blanks

Aprendizaje

Integrate it into your platform

You can integrate the game into an LMS compatible with LTI 1.1 or LTI 1.3 such as Canvas, Moodle, or Blackboard. This way, the scores will be automatically saved into the platform’s gradebook.
Download
You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Google Classroom with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Google Classroom, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

You have exceeded the maximum number of games you can integrate into Microsoft Teams with your current Plan.

To integrate as many games as you want in Microsoft Teams, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Downloading games is an exclusive feature for users with an Academic Plan or a Commercial Plan.

Get your Academic Plan or your Commercial Plan now and start integrating your games into your LMS, website or blog.

If you wish, you can download a demo game here and test its integration:

Aprendizaje

Fill in the Blanks

(13)
Played 71

About this activity

Recordando contenido anterior

Created by

Guatemala

Download the paper version to play

Make your own free game from our game creator
Compete against your friends to see who gets the best score in this game

Top Games

%
Anonymous
Anonymous
%
%
%
You have exceeded the maximum number of games you can print with your current Plan.

To print as many games as you want, you need an Academic Plan or a Commercial Plan.

Print your game
Aprendizaje
 

Fill in the Blanks

AprendizajeOnline version

Recordando contenido anterior

by Elena Arreaza
1

orgánicos psicológico personalidad métodos positiva capacidades conductas interés Psicosociales Organización complejos Evaluar Explicaciones Cognitivos proponer actividades dimensiones Emocionales Aptitud transmitir interno

Aprender es uno de los procesos más del ser humano . Lo complejo de este proceso es que involucra a la persona en todas sus : lo afectivo , lo cognitivo , lo social , es decir que implica un cambio .

El aprendizaje es un proceso , es decir , que ocurre dentro de la mente . Este tipo de proceso es interno e inobservable porque suceden dentro de la mente . Sin embargo , los resultados son , que son observables .

En el aprendizaje intervienen procesos , como la maduración y el crecimiento , también intervienen el descanso , la alimentación y la salud .

Los procesos que intervienen en el aprendizaje son :

: principales responsables de la formación de la y de la construcción de la identidad .

: relacionados con la formación y puesta en funcionamiento de las intelectuales .

: capacidad del sujeto para relacionarse y provechosamente con el medio que lo rodea y beneficiarse de esta relación tanto en los aspectos emocionales como cognitivos .

Existen ciertos factores que intervienen para el aprendizaje :

para la enseñanza : cualidades que permiten adecuadamente los conocimientos .

de calidad : repercute en el de los alumnos

del grupo : tareas adecuadas y estimulantes . Controla posibles incidentes y crea espacios de diálogo .

Usar didácticos : estimula el aprendizaje por medio de variadas .

: no solamente de manera escrita , sino actitudes , capacidades y ritmo de aprendizaj e

Are you sure you want to leave the page?

If you leave the page, you will lose your game progress.